Kiedy powinniśmy szukać pomocy u psychoterapeuty?

Gdy codzienne trudności i problemy,  stają się  przytłaczające, długotrwałe lub wręcz niemożliwie dla nas do poradzenia sobie samodzielnie.
Gdy dostrzegamy, że ciągle (nie wiedząc czemu) powtarzamy te same, destruktywne dla nas i naszych bliskich wzory myślenia i zachowania.

Czytaj więcej

Czym jest diagnoza psychologiczna dziecka?

Diagnoza psychologiczna dziecka jest  analizą różnych mechanizmów psychologicznych i czynników środowiskowych mogących przyczyniać się do powstania i utrzymywania się trudności w funkcjonowaniu dziecka. Diagnoza pomaga w zrozumieniu tego co się dzieje oraz wskazać sposób pomocy.

Czytaj więcej

Czym jest psychoterapia młodzieży?

Psychoterapia młodzieży dostosowana do indywidualnej sytuacji, pozwala na to, aby w bezpiecznej relacji między terapeutą a młodą osobą nastąpiła zmiana jej spojrzenia na trudności i możliwości ich rozwiązania, odnalezienie siebie jako osoby, rozpoznanie czym jest bunt nastolatka

Czytaj więcej

Czym jest terapia małżeńska /terapia pary?

Każda relacja czasem przezywa trudności związane z presją i rutyną dnia codziennego – jest to normalne i częste,  jednakże najgorsza jest bezczynność i dopuszczenie aby,  w efekcie, doszło do silnego zmęczenia relacją, a tym bardziej do depresji, zdesperowania, poczucia niższości jednej ze stron czy do utraty nadziei w szczęście i miłość.

Czytaj więcej

Kiedy powinniśmy rozważać badanie stylu przywiązania?

Gdy dziecko przeżywa trudności najczęściej komunikuje je poprzez swoje zachowanie i reakcje emocjonalne, które często są niełatwe do zrozumienia przez innych. Pomocą w takiej sytuacji jest badanie stylu przywiązania dziecka. Styl przywiązania uwidacznia się intensywnie przede wszystkim w sytuacjach zagrożenia (dla dziecka zagrażające mogą być wszelkie sytuacje, które ono postrzega jako zaburzające jego poczucie bezpieczeństwa).

Czytaj więcej

Czym jest diagnoza stylu przywiązania?

Na przestrzeni wielu lat rozwinięto wiele metod, które służą do badania stylu przywiązania. Między innymi takim narzędziem jest SSAP autorstwa J. Hodges, S. Hillman i M. Steele (2007). Badanie wykorzystuje zabawę, podczas której dzieci w naturalny sposób ukazują swoje myśli i emocje.

Czytaj więcej